Skip to content

4 Comentarii

  1. Marius
    iulie 5, 2011 @ 9:34 pm

    Va dati seama acum ca ceea ce s-a intamplat este de domeniul incredibilului! Exista o periculoasa interpretare,o turnura ce se poate da tocmai pentru neintelegerea multor situatii de acest fel care s-au petrecut. Distrugerea unitatii marturisitoare nu este ceva nou. S-a petrecut cu 2000 de ani inainte, prin intreita lepadare a lui Petru, apostolul Domnului,mai inainte de cantatul cocosului. Numai ca de data aceasta contextul era altul. Diavolul era expert in teologie! M-a frapat marturisirea lui Dumitru Bordeianu in care se spune ca, la un moment dat, chinuind pe un detinut zicea „si cel in care credeti voi, de mi-ar fi incaput pe mana,nu l-as fi omorat ci l-as fi chinuit in asa fel ca nimic n-ar fi ramas din el”. Doamne iarta-ma ca trebuie sa reproduc asemenea afirmatie! Fratilor, acolo a fost duhul satanei, ce sa mai vorbim!? Bordeianu a prins aceasta marturisire mai tarziu, la Gherla, unde a stat putin timp cu tata in celula, despre care aminteste in cartea sa partial. Doamne fereste, nu vreau sa-i imput unele inexactitati firesti, datorita timpului. Contextul ramane acelasi. Cert este ca Oprisan a fost chinuit aparte, fata de Bogdanovici, Dan Dumitrescu s.a.,care au fost distrusi fizic. Totul era facut programatic, program din care facea parte si Oprisan, dar care a fost eliminat mai tarziu, dupa incercarea de a-l compromite . Una din metode era sa fie pusi fata in fata cate doi, despre care se stia ca erau prieteni sau ca aveau afinitati. Erau pusi sa-si traga palme unul altuia. Daca loveai cu mila,te batea Turcanu sau unul din tortionari de nu te mai ridicai de jos. Strigau ”dai cu mila in reactionar, deci nu vrei sa te indrepti!”. Indreptarea era ca nu te mai ridicai nu stiu cate zile in urma tratamentului aplicat de ei. Atunci s-a rupt unitatea intre multi dintre baieti, pentru ca unii n-au inteles din prima, zicand despre camaradul sau ”si ce ma, trebuia sa dea atat de tare?”, aceasta fiind pe fond de teroare, foamete si alte amenintari. Atunci multi dintre studenti s-au dezis de Oprisan,in special multi care n-au trecut pe la Pitesti, neintelegand in prima faza fenomenul ca atare. Nici unul dintre semnatarii marturisirilor nu mentioneaza despre fenomenul de recuperare care s-a incercat sa se faca, si in mica parte s-a reusit, pentru salvarea a ceea ce se mai putea salva: unitatea frateasca cu care s-a intrat in aceasta lupta. Dar aceasta constituie un capitol aparte pe care se poate marja in studierea acestui fenomen. Sunt foarte multe de spus si daca vreodata ajungeti la Bacau, dati-mi de veste, sa ne cunoastem fata catre fata.

    Răspunde

    • Ovidiu
      iulie 27, 2014 @ 9:43 pm

      [quote name=”Marius”]Va dati seama acum ca ceea ce s-a intamplat este de domeniul incredibilului! Exista o periculoasa interpretare,o turnura ce se poate da tocmai pentru neintelegerea multor situatii de acest fel care s-au petrecut. Distrugerea unitatii marturisitoare nu este ceva nou. S-a petrecut cu 2000 de ani inainte, prin intreita lepadare a lui Petru, apostolul Domnului,mai inainte de cantatul cocosului. Numai ca de data aceasta contextul era altul. Diavolul era expert in teologie! M-a frapat marturisirea lui Dumitru Bordeianu in care se spune ca, la un moment dat, chinuind pe un detinut zicea „si cel in care credeti voi, de mi-ar fi incaput pe mana,nu l-as fi omorat ci l-as fi chinuit in asa fel ca nimic n-ar fi ramas din el”. Doamne iarta-ma ca trebuie sa reproduc asemenea afirmatie! Fratilor, acolo a fost duhul satanei, ce sa mai vorbim!? Bordeianu a prins aceasta marturisire mai tarziu, la Gherla, unde a stat putin timp cu tata in celula, despre care aminteste in cartea sa partial. Doamne fereste, nu vreau sa-i imput unele inexactitati firesti, datorita timpului. Contextul ramane acelasi. Cert este ca Oprisan a fost chinuit aparte, fata de Bogdanovici, Dan Dumitrescu s.a.,care au fost distrusi fizic. Totul era facut programatic, program din care facea parte si Oprisan, dar care a fost eliminat mai tarziu, dupa incercarea de a-l compromite . Una din metode era sa fie pusi fata in fata cate doi, despre care se stia ca erau prieteni sau ca aveau afinitati. Erau pusi sa-si traga palme unul altuia. Daca loveai cu mila,te batea Turcanu sau unul din tortionari de nu te mai ridicai de jos. Strigau ”dai cu mila in reactionar, deci nu vrei sa te indrepti!”. Indreptarea era ca nu te mai ridicai nu stiu cate zile in urma tratamentului aplicat de ei. Atunci s-a rupt unitatea intre multi dintre baieti, pentru ca unii n-au inteles din prima, zicand despre camaradul sau ”si ce ma, trebuia sa dea atat de tare?”, aceasta fiind pe fond de teroare, foamete si alte amenintari. Atunci multi dintre studenti s-au dezis de Oprisan,in special multi care n-au trecut pe la Pitesti, neintelegand in prima faza fenomenul ca atare. Nici unul dintre semnatarii marturisirilor nu mentioneaza despre fenomenul de recuperare care s-a incercat sa se faca, si in mica parte s-a reusit, pentru salvarea a ceea ce se mai putea salva: unitatea frateasca cu care s-a intrat in aceasta lupta. Dar aceasta constituie un capitol aparte pe care se poate marja in studierea acestui fenomen. Sunt foarte multe de spus si daca vreodata ajungeti la Bacau, dati-mi de veste, sa ne cunoastem fata catre fata.[/quote]

      Marius, aș dori dacă vezi acest mesaj, să mă contactezi la adresa de facebook: Ovidiu Comanac.Mulțumesc.

      Răspunde

  2. Administrator
    iulie 6, 2011 @ 11:15 am

    Multumim pentru detaliile impartasite Marius.
    Intial, cand am descoperit aceasta marturie despre Costache Oprisan, mi-am pus in gand sa nu pun marturia pana nu fac concomitent si un articol sinteza in care sa explic de ce s-a putut ajunge ca la Pitesti, oameni de o credinta atat de tare (Oprisan, Gheorghe Calciu, Bordeianu) sa cada pentru moment iar unii sa nu-si mai revina nicodata (Dan Dumitrescu spre exemplu).
    Din pacate insa, in lipsa timpului, nu am mai facut acel articol de sinteza despre Costache, in care sa vorbesc si despre evolutia lui ulterioara (tot pe baza marturiilor din lietatura disponibila).
    Cu toate acestea, nu am renuntat defel la idee si voi face tot posibilul sa construiesc aceasta sinteza pentru ca este necesara din doua motive principale:
    a) sa nu se sminteasca cititorii care abia fac primii pasi in universul contracetionar.

    b) sa aprofundam mai bine aspectele Fenomenului Pitesti si sa-i intelegem enorma putere de mutilare sufleteasca.
    Si cred ca urmarind marturiile despre Costache Oprisan vom avea multe, foarte multe de invatat ca oameni dar mai ales ca si crestini.

    PS: la Bacau este putin probabil ca vom ajunge prea curand, dar nu se stie niciodata… Asa ca la prima ocazie vom tine cont de ceea ce ne-ai spus.
    Doamne ajuta, Marius!

    Răspunde

  3. Un pacatos...
    martie 19, 2018 @ 7:00 pm

    Iertati-ma dar eu nu inteleg….Mantuitorul nu a zis ca la Dumnezeu toate sunt cu putinta…atunci cum de acestia au cazut totusi chiar daca erau ajutati de Har…zice de Sfantul Constantin Oprisan ca a cazut din lipsa ca nu mai putea rabda…si asa si altii…dar cum de nu i-a intarit Dumnezeu la care toate sunt cu putinta ca sa rabde tot…? Nu dau vina pe Dumnezeu, nici pe acesti Sfinti, ci am doar aceasta nelamurire…

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *